Geoblog.pl    triodorio    Podróże    Latin America / Ameryka Łacińska    Sprytni Peruwianczycy :) / The Smart Peruvians :)

Sprytni Peruwianczycy :) / The Smart Peruvians :)

Peru
Peru, Cusco
Przejechano 19924 km

Cusco...
Miejsce, przed ktorym chcemy ostrzec. Moze nie tyle przed samym miastem, ale przed nocnymi autobusami na linii Arequipa-Cusco. W hostelu spotkalysmy dwie grupy turystow, ktorzy zostali obrabowani - w roznych autobusach, ale w ten sam sposob. Plecaki podreczne w nienaruszonym stanie, tylko pozbawione calego sprzetu elektronicznego. Wszyscy stracili aparaty, ipody itp. I nie zorientowali sie przez kolejnych kilka-nascie godzin. Czyli na tej trasie grasuje peruwianska szajka. Uwazajcie! Albo nie spijcie albo wybierajcie autobusy dzienne.

Poza tym polecamy hostel Backpacker Koyllur Hospedaje (ul. San Agustin). Wlasciciel - bardzo mily gosc na ostatnim roku turystyki - organizuje alternatywne do innych biur turystycznych wyprawy do dzungli. Jego wyprawy polegaja na 7-dniowym pobycie w dzungli ¨wlasciwej¨, a nie tej podporzadkowanej turystom, na pracy z mieszkajacymi w malych wioskach ludzmi, zbieraniu nasion kawy albo lisci koki, gotowaniu na kamiennych ¨palnikach¨ itp. Widzialysmy zdjecia - swietne. Cena tez o wiele wiele nizsza od tych wypraw komercyjnych. Jakby ktos byl zainteresowany, to prosze sie z nami kontaktowac. Mamy namiary mailowe.

Co do Cusco - jest niezwykle. Pomimo tlumu turystow gdzies pomiedzy budynkami czuje sie ducha przeszlosci. Za tym duchem podazamy. Pojutrze doprowadzi nas do jego wlasnej swiatyni - do Machu Picchu :)

**********************************************************

Cusco...
A place we want to warn you about. Maybe not about the city itself, but about the night buses from Arequipa to Cusco. In the hostel we've met to groups of tourists who were muged - in different buses but the same way. Hand luggage was untouched but all the electronic equipment disappeared. All of them lost cameras, ipods,etc. And they haven't noticed for the next several hours. So on this route there prowles a gang. Be caleful! DOn't sleep or travel during day time.

Except from that we recommend Backpacker Koyllur Hospedaje - a hostel (San Agustin street). The owner - a very nice guy orginises alternative from other travel agencies trips to the jungle. His trips it's basicly 7 days in the 'proper' jungle and not this for tourists. It's working with people living there in small vilages, picking coffee seeds, or coca leavs, cooking, etc. We've seen pictures - amazing. The price is much lower than in other agencies. If anyone is interested, let us know - we have the e-mail address.

As for Cusco - it's trully extraordinary. Despite the crowd somewhere between the buildings one can feel the sprit of the past. We follow that spirit. The day after tomorrow it will lead us to its own temple - to Machu Picchu :)

triodorio
triodorio - 2008-11-10 17:21
Pani Dorotka.
- Kinga-dzieki za bajke! Spodobala sie amuletowi;) Ale konkurs jeszcze nie zakonczony!
- Beret - nie mamy terminu koncowego konkursu. Ale im szybciej tym lepiej - dla nas :)
- do tych, ktorzy komentowali usuniety wpis - przepraszamy, ale z roznych przyczyn musialysmy tak zrobic. Wyjasnimy w Rzeszowie ;)

kinga t. - 2008-11-10 17:24
hgej
to dziwne bardzo wiedziec,ze teraz włąśnie jestescie tu na blogu, kiedy to jak jestem w pokoju moich braci i pisze w przestrzen majac nadziej,ze mnie usłyszycie...hmm

kinga t. - 2008-11-10 17:27
a moze uda wam sie wejsc na gg oto nr kamila z ktorego mozemy rozmawiac 4815432

Pani Dorotka
Pani Dorotka - 2008-11-10 17:46
Tu jest peru, tu nie ma gg :) Ale jest skype! Podaj nam namiary, mozesz wyslac na moj polski nr komorkowy, jesli nie chcesz ich upubliczniac.

kinga t. - 2008-11-10 17:50
hej...skypa to ma kamil wodzu13 ...wprawdzie jestem tu do wtorku lub srdy ale pozniej miesszkam nadal w krakowie
jak wam sie uda do wtorku to ok a jak nie to ja nie mam skypa w krakowie...cóż jak to ewelina mówiła...zycie to nie bukiet róż ...a kinga to nie osoba ,która może sobie sama podłąćzyc skypa
sciskam

Radek
Radek - 2008-11-10 20:46
Znaczy sie pojutrze bedziecie w miejscu gdzie byl nasz najjasniejszy premier! Dorotko prosze przywiez mi chociaz jakis maly kamyczek(moze byc ziarnko piasku) oprawie powiesze na scianie z dopiskiem - pan wie kto po tym stapal;)
Dziekuje za wszystkie wpisy, czytam je z wielka ciekawoscia.
Pozdrawiam i zycze dalszego udanego obiezyswiatowania

Arek
Arek - 2008-11-10 20:53
MACHU PICCHU!!!! Już mam ciarki na plecach. Proszę o długą i pasjonującą opowieść.

jadzka
jadzka - 2008-11-10 21:52
oj sprytni ci peruwiańczycy, dziewczyny trzymajcie sie pozdro wam zasylam aaaa ostatnio bylam u lorny i nauczylam ja dodawac komentarze bo nie rozumiala po polsku, ziutoslawo mnie jeszcze zostlo 10 dni a potem jade do francji z kamilem a potem polska, trzymam kciuki za was ciagle pozdrowienia

(Pani) Aneta
(Pani) Aneta - 2008-11-10 22:13
ej uzależniacie!!! wsadziłam Was do Ulubionych i codziennie sprawdzam Wasze poczynania... jesteście moją ulubioną, egzotyczną odskocznią od wietrznej, chłodnej i deszczowej rzeczywistości szkockiej (a propos to nie wiem czy Wasze pytanie było retoryczne czy złośliwe...? :P ) i chwale się komu mogę jakie mam fajowe koleżanki ;) a co! niech Wam zazdroszczą tak jak ja ;P
Powodzonka w dalszych podbojach! Pozdrówki

Princessa Paulina
Princessa Paulina  - 2008-11-11 20:22
Józef, mandat,poparzone podniebienie,kradzież płaszcza- stwierdziłam, że będę zapisywała słowa klucze i jak już będziesz w Rzeszy to nic mi nie umknie i o wszystkim Ci opowiem :)

KARiDOR
KARiDOR - 2008-11-11 21:25
Do Machu najlepiej isc jak najwcześniej rano i co ważne szybko ustawić sie do kolejki,żeby wejść na tę wysoka górkę, bo jest z niej super widok. Bądzcie pozdrowione szlachetne podróżniczki i niech Was Najświętsza Panienka ma w swojej opiece!
ps. Kar mówi, że jest jeden plus: przynajmniej Was w Limie nie okradną! :)